poniedziałek, 29 sierpnia 2016

Szybko, nie ma czasu...

Szybko, zbudź się, szybko wstawaj!
Szybko, szybko, stygnie kawa!
Szybko, zęby myj i ręce!
Szybko, światło zgaś w łazience!
Szybko, tata na nas czeka!
Szybko, tramwaj nam ucieka!
Szybko, szybko bez hałasu!
Szybko, szybko nie ma czasu!

Nigdy na nic nie ma czasu?

A ja chciałbym przez kałuże,
iść godzinę albo dłużej,
trzy godziny lizać lody,
gapić się na samochody,
i na deszcz co leci z góry,
i na żaby, i na chmury,
cały dzień się w wannie chlapać,
i motyle żółte łapać,
albo z błota lepić kule,
i nie spieszyć się w ogóle...
Chciałbym wszystko robić wolno,
ale mi nie wolno!
Danuta Wawiłow

Piękny wiersz mi wpadł ostatnio w ręce. Taki prawdziwy.
Prosty, dla dorosłych i dla dzieci.
Bo to i u nas tak jest że wszystko w pędzie,
ale jesień idzie i mam wrażenie że czas wtedy zwalnia.
Więcej w domu siedzimy, więcej razem.
Bo kocham zapełnione kanapy i fotele
kiedy wszyscy razem. Może każdy w innym świecie,
ale razem!
I ja pstrykam ciągle zdjęcia, tym staram się też spowolnić czas, 
albo zatrzymać go na dłużej,
choćby na papierze.
A dzisiaj chciałabym też zacząć nowy poniedziałkowy cykl.
Taki skrót tygodnia.
Fotograficzny.
Bo nie zawsze jest właśnie ten czas zajrzeć do Was na dłużej.






















Pozdrawiam Malwina


15 komentarzy:

  1. Ulotne chwile, które chciało by się zatrzymać jak najdłużej. Ja również uwielbiam robić zdjęcia dnia codziennego, by móc kiedyś choć po części do nich wrócić. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie wracanie do miłych wspomnień jest piękne.

      Usuń
  2. Nienawidzę pośpiechu, zawsze wtedy czegoś zapomnę. A czas i tak biegnie swoim torem. Choć wydaje się, ze miłe chwile mijają dwa razy szybciej. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak masz rację, te miłe chwile przechodzą często przechodzą niezauważone.

      Usuń
  3. Ja akurat należę do tych co żyją zdecydowanie wolniej ;) Co prawda od września rano będę biegać do przedszkola, potem szybko do domu - ogarnąć, coś uszyć, posprzątać, potem obiad i do przedszkola po dzieci - ale robię to na luzie, bez spięcia, żaden kat nie wisi mi nad głową i za to kocham moje życie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I o to chodzi by i w biegu być uśmiechniętym :)

      Usuń
    2. Dokładnie tak :) Bo życie ma sprawiać nam radość, a nie uciekac przez palce :)

      Usuń
  4. Bardzo życiowy ten wiersz. Znam go od dawna i jak pierwszy raz go przeczytałam to zapadł mi w pamięci.
    Bardzo ładne zdjęcia.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapada w pamięć i chyba nauczę mojego synka recytowac:) pozdrawiam

      Usuń
  5. Zachwycające zdjęcia, nie mogę sie na nie napatrzeć!!!

    Po raz pierwszy inaczej spojrzałam na ten tekst, on faktycznie jest również dla dorosłych!

    pozdrawiam, Ania

    OdpowiedzUsuń
  6. Malwinko, Twój synek jest przesłodki!!! Zachwycona nim jestem!!!
    I jakie ma włosy... no aniołek po prostu!
    Piękne, zdjecia, pyszne smakołyki- super post!
    całuski ślę

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio to mi tego czasu bardzo brakuje , a tak bym chciała zwolnić! Kochana zdjęcia piękne, a "Przystojniaczek " skradł serce mi już bardzo dawno temu :) Czekam już na kolejny tydzień :) Bardzo fajny foto-pamiętnik:)

    OdpowiedzUsuń